lördag 27 december 2008

Vecka 50, 8 - 14 december 2008


Måndagen den 8 december.
7, nya leksaker som är annorlunda än dom som jag har får bli den sista önskningen. Väntans tider, få se vad glöggtomten har i säcken. Det är bråda tider den här veckan. Det verkar som om människosläktets tempo och stress ökar ju närmare årets slut man kommer. Förmodligen så klarar dom inte uppställda mål. Annat är det med oss jyckar vi har en viss förmåga att ta det lugnt. Tyvärr så påverkas även vi när omgivningen är stressad, det smittar av sig. Men det å andra sidan accepteras inte alltid. Då får vi höra både det ena och andra. Då är det lätt att en och annan jycke tar över ledarskapet vilket kan få katastrofala följder. Vad har vi gjort i dag då, ingenting som kan gå till historien. Dagarna blir intensiva, bara för att dom är så förbaskat korta. Det är mycket som skall hinnas med på 6 timmar. Skit samma, I knät på Pyret så kollade jag sista avsnittet av ”Livet i Fagervik”.

Tisdagen den 9 december.
Regn regn, blött blött. Jag borde faktiskt få en regnkappa det är ganska snubbigt att vara dyngsur. Det är faktiskt många av mina hundpolare som har regnkappor. Löjligt fnyser Polarn, som inte känner för att få ytterligare en garderob att hålla ordning på. Han är lite slapp ibland. Han sitter mest och häckar vid sin dator hela dagarna, däremellan så snackar han som fan i telefonen. I övermorgon så fyller jag ett år. God natt.

Onsdagen den 10 december.
I morgon så fyller jag år och på lördag är det Lucia och på söndag så skall vi ha glöggparty. Mycket på en gång eller hur. Likt förbannat så regnar det och likt förbannat så spelar vi golf. Likt förbannat så skall jag sova. God natt.

Torsdagen den 11 december.
Ja må hon leva och grattis blev det på morgonen. När du fyller år så skall du rävsova instruerade Polarn, det innebär att du låtsas sova tills vi kommer och sjunger fortsatte han. Jaha då gör jag väl det nästa år, om jag kommer ihåg vill säga. Jag fick följa till Zoo affären och vara med och välja små godisar, stora kex och tuggben. En stor påse fick jag. Skall räcka länge sa Polarn och lade in påsen i matkällaren. Fast en del fick jag äta upp. Lite kyckling fick jag i middagspelletarna. Fick en grattismail från min kennel Matte Gertrud, tack så mycket vi ses vid ringside 2009. Så var den dagen slut. God natt.

Fredagen den 12 december.
Solen går upp 8.42 och ner 14.47 snart är botten nådd. Vi går mot ljusare tider. Då blir det också mer utomhusaktiviteter. Nu leker vi mest inomhus som blandas med lite sök. Men det är ganska så segt. Polarn och Pyret gillar inte när jag skäller ute sena kvällar och tidiga mornar. Dom vet inte att det är Vettarna som jag känner lukten av. Dom samlas runt stugorna lagom till jul för att ta del av överflödet som vankas. Övriga tid på året så bor dom i skogen. Jag brukar träffa på dom ibland när vi är på golfbanan. ”Idolfinalen” kollade vi in på kvällen, skrällig tillställning. Polarn gillar inte han som vann Kevin så han pysslade med annat. God natt.

Lördagen den 13 december.
Luciamorgon, ingen Lucia hemma hos oss. Jag har aldrig sett en Lucia med ljus i hår. Fick inte se någon idag heller. I Adventskalendrarna, lucka 13 där är det alltid en Lucia berättade Polarn. Kul upplysning det kunde han väl ha tänkt på tidigare och köpt en kalender. Nästa år så skall jag vara Lucia med glitter runt halsen iklädd en vit skjorta. Lucia på er. Marcus vann ”Stjärnor på is”. Polarn kollade ”Svensson Svensson” . Då pysslade pyret med annat och jag också. God natt.

Söndagen den 14 december.
Tredje advent och glöggparty för grannarna. Det skall bjudas på glögg med tilltugg och vin så klart. Det är helt kass att stå på golvet i köket och försöka kolla in vad Pyret gör för tilltugg. Man ser inte ett dugg. Som tur va så hajade Polarn problemet så jag fick sitta i hans knä på en barstol, då hade man superkoll över vad som lagades till. I förbjudna rummet där jag får vistas ibland ställdes godsakerna ut precis i min höjd. Men förbjudet att snusa eller snaska på för lilla prinsessan. Sen välde dom in, partyt genomfördes stående. Det var som att gå omkring i en skog, bara ben i olika modeller med eller utan byxben. Trist tillställning så jag drog mig undan till sovrummet tills kåken var tom. Det var allt för den här veckan, by by.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida