måndag 13 oktober 2008

Vecka 41, 6 - 12 oktober 2008 utställning i Strängnäs


Måndagen den 6 oktober
Pyret är sjuk och är hemma idag. Veckans vikt 10,7 kg. Flugor har jag jagat, stora och feta sitter dom halvslöa i fönstren. I min iver att få tag på en så råkade en Orkidé kruka dratta i golvet. Vilken himla smäll det blev. Annars inget nytt att berätta, trist årstid. Lika trist som ”Livet i Fagervik”.

Tisdagen den 7 oktober till fredagen den 10 oktober.
Trista dagar bara en massa trimmande inför utställningen på lördag. Polarn och jag är på golfbanan nästan varje kväll. Jag har blivit skitbra på att leta upp bollar. Mörkt på mornarna när jag vaknar, mörkt ute redan kl 18.00. Värre blir det säger Polarn. Snart är vintern här men då blir det ljusare. Om det kommer snö förståss. Jag har ätit dåligt i veckan, ingen aptit. Dom tror att jag löper, fast jag vet inte. Lite har det blodat.

Lördagen den 11 oktober.
Utställningsdag. Tidig väckning, ut och kissa/bajsa. Äta frukost, packa väska. In i bilen och iväg. Full rulle mot Strängnäs, hittade rätt, parkera på lerig åker. Polarn sur nypolerade stövlar leriga. Bur och väska på vagn, mot ridhuset. Inpassering, köpa program, kolla runt, var är ring nummer 4. Upp på läktaren och boa. Fram med borste kamma fint. Provgå sitta vänt. Dags för mig 308. In i ringen, gå runt och visa upp sig. Vänta på sin tur, 307 först. Domaren Marion Gregg kollade och kände. Första pris och hederspris. Konkurrens komma tvåa. Hämta kritiken. Så här löd den ”Head and expr. ok, front feet needs to tighten, over all bitch lacking of substance, needs to fill in loin, good coat, lost topline on the move.” Polarn såg ut som en fiollåda fattade ingenting. Köpte rosetter, packade, ut på åkern och hämtade bilen. Hemma kvart i två. Puuh. Polarn var tvungen att ringa till Per och kolla vad kritiken igentligen betydde. Så här sammanfattade Per. Jag behöver en mer musklad och uppstramad kropp, för smal över baken. En outvecklad junior. Polarn tycker dessutom att jag är för liten jämfört med andra junior IT:s. Per rekommenderade språng upp och ner för en brant skogsbacke eller grustag. Alternativt leka och brottas med en kompis dagligen. Jag har ingen daglig kompis. Då får vi köpa en sa Polarn. Han skojjade bara. Däremot så tycker han inte att det är någon ide att åka till Växjö-utställningen. Vi får väl se vad Pyret tycker, jag är inte så säker på att han har rätt. Trött efter dagens övning. Polarn kollade fotboll Sverige – Portugal. Jag knoppade.

Söndagen den 12 oktober.
I dag så hade Polarn bespetsat sig på en riktig sovmorgon. Det blev inget sova för jag väckte honom strax efter kl 6. Det tyckte han var bra, han hade glömt att Formel 1 tävlingen i Japan började 06.30.Första passet i backen, brant som fan där fick jag jaga upp och ner efter en pinne. Tröttsammare än att löpa vertikalt. Då vet man vad som väntar evry day. Golfbanan som vanlig, Polarn är helt galen på att klappa till bollar. Jag är skitduktig på att gräva upp sandbunkrarna till Polarns stora glädje. Det är han som får återställa min framfart, han är bra på att kratta. Pyret kom på kvällen, snabbvisit. Ompackning ny väska, konferens måndag – tisdag. Ensam med Polarn igen, tröstlöst. God natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida