tisdag 21 oktober 2008

Vecka 42, 13 - 19 oktober 2008


Måndagen den 13 oktober.
10,8 kg, glädjeskutt hon ökar skrek Polarn och dansade runt. Pyret drog på konferens, Polarn och jag gick på prompa. När vi kom in igen så läste vi mailen som vi fått från Birgitta. Så här tyckte hon om domarkritiken.
”Det var ju inte någon dålig kritik. Det är nog så att hon är ju faktiskt bara 9 månader och i den åldern kan man inte vara färdigutvecklad. Allt som domaren skrev kommer ju med åldern. Du kan ju nu t ex ta fram en cykel och cykla med henne. Det går ju att hon får mer muskulatur. En tämligen hög och brant backe är ju också ett komplement, där man kan låta henne springa upp och ner och det utvecklar ju också hela hunden. En ensam hund tar ju alltid längre tid att bli färdig. Har du 2 så blir det ju en helt annan sak, då de hela tiden både springer mer och brottas. Domaren tyckte ju i alla fall att Jonna hade rätt typ och hon fick HP och det ger man bara till lovande juniorer. Det är ju några veckor till Växjö och då hinner du se om hon blir kraftigare. Det är också bra träning för såväl förare som hund. Ofta är det bra att visa sig.”
Golfa gjorde vi på kvällen, olydig var jag också. ”Livet i Fagervik” inget vidare. God natt.

Tisdagen den 14 oktober.
Stora händelsen idag, Pyret med på golfbanan. Annars inget att babbla om. Vi träffade på Bosse och hans Jack Russel, Caesar. Caesar han är kastrerad han berättade Bosse. En annan har inte koll på vad det betyder. Polarn som vet allt berättade att en kastrerad hund är inte en riktig hanhund. Han är varken eller, han är en ”Det”. Jaha det var ju festligt att han är en ”Det”. Det visste jag inte. Dom som är ”Detar” kan inte gör tikar med valpar fortsatte han, Polarn alltså. Det var ju bra för jag vill inte ha valpar inte nu i alla fall, så det så. God natt.

Onsdagen den 15 oktober.
Mest i koppel får jag gå nu när jag löper. Polarn är skraj att jag skall rymma och bli på smällen. Det kallas så när man skall ha valpar. Dessutom så går jag och skvätter som en hanhund. Detta för att lägga ut doftspår så att hanarna i kvarteret blir på alerten. Fyra bollar snokade jag upp på golfbana, skitbra tyckte Polarn. Redan 18.00 är det mörkt. Vi hörs i morgon.

Torsdagen den 16 oktober.
Mitt i oktober. Snart är det vår igen säger Polarn bara vi kommer igenom november och december så går det snabbt mot ljusare tider. Bara det inte går för fort. Jag hoppas att det skall komma en massa snö. Det verkar jättehärligt att springa i nysnö, vitt och fint i stället för grått och trist. Nu är jag godkänd och får åka utomlands. Rabies provet var ok så nu är det infört i mitt pass, bra va. Jag skall kolla på ”Höök” i kväll för där har dom snö. God natt.

Fredagen den 17 oktober.
Polarn har storhandlat, Simon skall kvarta över i natt. Då skall det minsann festas för alla men inte för lilla Prinsessan. Fast Polarn har storhandlat till mig också. Kex och tuggben. Men till middagen så vankas det bara pellets som vanligt. Polarn har bokfört mina kostnader. Det betyder att jag kostar pengar. Driftkostnader heter det och innefattar inte inköpspriset. Låter hur krångligt som helst. 12.395:- på åtta månader. Det blir 1.549,37:- per månad eller 51,64:- per dag. Skitlite om man jämför med deras kostnader. Jag skall ta och summera vad dom får för stålarna, måste bara fundera ett tag. Simon var trött gick och lade sig tidigt och så gjorde även jag. God natt.

Lördagen den 18 oktober.
Trots att det är lördag så skrällde den förbannade väckarklockan klockan sex som vanligt. Full rulle. Pyret och jag skall på trimkurs. Trimkursen var inne i stan – usch och fy! Pyret hade tagit fel på dag – vi skulle ha kommit imorgon istället. Men Helene sa att det var OK och vi fick stanna kvar i alla fall. Kul var det träffa på andra IT:s! Det fanns en del snyggingar där. Mindre kul var det att stå på trimbordet hela dagen. Inte fick vi leka nå’t, bara stå på bordet och trimmas. Det är inte bara jag som protesterar när det rycks i rumpan, kan jag rapportera! Pyret tyckte det var kul i alla fall, och en hel del historier berättades om oss hundar, vad vi gör och inte gör och så där.
Polarn tyckte att jag var skitsnygg, såg äldre och mognare ut i min nya look. Kul va eller hur. Fast han kallar mig fortfarande för Knotan. Jag vet varför. Polarn hämtade Tommy på Arlanda han har varit på golfresa, det heter visst så när gubbarna skall ut och lufta på sig. Han skall sova här inatt, eller rättare sagt vila upp sig så att han ser någelunda ut när han kommer hem till familjen. På kvällen så häckade vi framför Tv:n och såg/hörde på dansbandskampen, volymen på max. Både Tompa och jag dröp av. God natt.

Söndagen den 19 oktober.
Dagen efter trött som bara den efter att ha stått en hel dag på trimbordet. Fy farao vilken pers. I dag så blir det vilodag. Lite slappa grejor orkade jag med som morgonprompan exempelvis. Polarn slet förstås ut gräsklippare trotts vilodagen. Och jag in under sängen trodde jag. Gick inte, dörren stängd. Polarn fattar inte varför jag är så skraj för klipparen, inte jag heller. Jag bara är det. Snart så är det Halloween då skall jag få en spökdräkt, kanske. Jag har ju ett täcke som jag kan spöka ut mig med.Tommy skickades hem i bättre trim. Polarn och Pyret drog till Ullna. Ensam hemma en stund. Kvällsprompa och sedan god natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida