tisdag 25 november 2008

Vecka 47, 17 - 23 November 2008


Måndagen den 17 november.
Väg, väg 11,2kg dagens vikt. I dag så har jag inte så mycket att skriva om. Förutom att det är sloligt och fint ute. Bill och Bull och dom övriga polarna i dammen har förberett sig inför vintern som är i annalkande. Dom har käkat upp sig och är runda som bollar. Nu så står dom mest stilla för att inte slösa på energin, fettreserverna skall ju räcka hela vintern. Tur att man slipper stå och uggla under en is i ett halvår. ”Livet i Fagervik” så där. God natt.

Tisdagen den 18 november.
En lös Labrador dök plötsligt upp och jojnade oss under morgonprompan. Inte ett dugg kul att få en sån bjässe rusande runt en när man går i koppel. Efter en stund så kom hans Husse. Han hade inte runt-om-koll. Lät jycken springa runt hörnet utan koll. Inte fan löd han heller när Hussen kom springandes och ropande. Nu får han säkert en ”bitsk” kommentar. Polarn han är ganska oberäknelig ibland man vet aldrig vad han kan dra till med. Konstigt nog inget den här gången. Bjässen snarades och Hussen bad om ursäkt och vi prompade vidare. På eftermiddagen så drog vi till golfbanan fast vi kunde inte spela. Banan stäng, frost. Vi letade bollar istället. Vi hittade mest skitbollar enligt Polarn. ”Dom duger till dig tänkte jag nästan högt. Du skickar ändå bara ut dom i skogen.”. Inget bra på tv, god natt, snark snark.

Onsdagen den 19 november.
På morgonprompan så träffade vi på ett nytt gäng jyckar. En fläckig sak direkt från Bre Gott fabriken en Dalmatiner. En Welsh corgi och en sån där super liten Chihuahua. Vad dom hette det har jag redan glömt. Vi lekte en stund innan det var dags att dra vidare. Cesam mötte vi också, hans Matte var med så gubbarna snackade inte så mycket hästar som vanligt. I dag så kördes det med en ny övning, ganska svår tycker jag. Först sitt sedan ligg inga problem. Men det strular till sig när Polarn vill att jag skall gå från ligg till sitt. Fel väg alltså. Det gäller att tänka till säger Polarn och trampar mig löst och försiktigt på tårna och då sätter jag mig upp. Det är lättare på en matta som inte är så hal. Vi får väl se hur länge det varar, att öva på matta alltså. En ständigt drinkande Professor i straffrätt utsågs till kvällens tv underhållning. ”Oskyldigt Dömd” efter ”Bonde söker Fru” förståss. Dom enda som verkar ha kul är Gay gänget. Övriga Bönder ser mest plågade ut. Nu räcker det för i kväll. God natt.

Torsdagen den 20 november.
Nu har det börjat gymats mer på allvar. Mörkret stimulerar till nya aktiviteter. Och givetvis så är jag en aktiv gymare på mitt vis. Vissa saker tycker jag är konstigt fattar inte varför inte jag får deltaga aktivt. När Polarn stånkandes ligger i bänkpressen så gillar han inte att jag hoppar upp med framtassarna på hans mage. Konstigt va. Då är det gå ner bla bla bla. Betyder förmodligen att han inte vill bli störd. OK men vad händer om jag inte vill bli störd. Det skits det fullständigt i. Exempelvis om vi är ute och prompar och jag hittar något intressant att snusa på så får jag inte göra det hur länge som helst utan blir störd av en vissling eller gastande ”kom hit”. Tusans så orättvist. Men nu så skall jag också börja hålla på mina rättigheter, så det så. Men det går väl åt skogen som vanligt. Det är väl åtminstone tillåtet att tänka fritt, hoppas jag. Nog om detta. ”Höök” sista avsnittet, rånaren fast, känns tryggt. Taskigt att några fick släppa livet till. God natt.

Fredagen den 21 november.
I dag har det inte hänt något mer än att fågelbordet satts upp. Det är i och för sig bra. Då kanske man får chansen att äntligen knipa en Sparv. Smyg smyg. Det drar ihop sig till helg igen och då är Pyret hemma. Jag skall vara med henne har jag bestämt, ser fram emot lite omväxling, jag är synnerligen trött på Polarn. Lugn kväll god natt. Orkade inte titta på tv.

Lördagen den 22 november.
Vilken häftig morgon. Det var helt vitt ute. Det hade kommit mängder av snö under natten. Vintern är här konstaterade Polarn. Jättekul äntligen något uppiggande. Det var hur kul som helst att sprutta runt i snön under morgonprompan. Full rulle raka rör. Vi morsade på en dvärg Schnauzer och en Rysk Terrier, stor som ett hus. Polarn verkade inte helt övertygad men Matten stod på sig. Rasen hade avlats fram av Röda Armen påstod hon. Snäll var den i alla fall. Simon min lek polare kom på middags besök med sin Morsa och Farsa, hans syrra Hanna var också med. Lugn kväll det sappades mellan ”Dansbandskampen” och ”Stjärnor på is” det blev Josefin som fick åka hem. Bara gubbs kvar, ointressant fortsättning. God natt.

Söndagen den 23 november.
Ännu mer snö, hur kul som helst. Pyret yrar om att jag måste ha täcke på mig när vi går ut. Trams säger Polarn. Jag håller med honom, jag fryser inte nu i alla fall. Få se när det blir kallare. Nu har Staten och jägarna gjort sitt. Vargen är skjuten. Dom modiga jägarna smög förmodligen omkring med rånarluvor under jakten för att inte bli igenkända. Får ägarna i Stockholmsområdet har nu fått bekräftat att inga ansträngningar behöver göras för att stänga ute Vargen. Avlivningstillståndet är så gott som klara om någon stackare råkar sticka snoken över länsgräsen. Förbannad, låg vaken, tvungen att räkna Får för att somna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida