söndag 13 juli 2008

Vecka 28, 7 - 13 juli 2008


Måndagen den 7 juli.
Inte gått upp ett hekto den här veckan heller, kvar på 10,4kg. Regnar utav bara tusan, Skitblöt efter morgonprompan. Inget ute väder direkt tycker jag men inte Polarn. Han verkar inte bry sig att himlens portar öppnat sig. Vi snackade med Glen och hans Husse. Det vill säga, Glen och jag sprang omkring medans gubbarna pratade golf. På eftermiddagen så släpade han ut mig i regnet en gång till. Då lekte jag lite med Snokaren, eller rättare sagt jag sprang efter honom när han jagade sin pinne. Röjt inom hus har vi gjort i dag. Polarn alltså medans jag låg och sov. Kartong efter kartong, det ligger en stor hög i biblioteket som Pyret skall sälja på lördag på loppis. Utgångna prylar skall bli till stålar. I kväll så skall vi titta på en ny serie, Italiensk ”Komisarie Mondeo” Han jagar bovar på Sicilien, det är där som Maffioserna har sitt högsäte, skall bli spännande att se.

Tisdagen den 8 juli.
I dag har det inte hänt så mycket, livet går sin gilla gång. Polarn och Pyret tycker att jag är strulig när jag skall äta frukost bara för att ja tramsar lite och inte kastar mig på maten, förlåt pellettarna menar jag direkt. På kvällen så golfade vi, hann hem precis när ”Allsång på Skansen började”.

Onsdagen den 9 juli.
Dagbokstorka, trött som fan.

Torsdagen den 10 juli.
Polarns och Pyrets barn och barnbarn kom på besök på eftermiddagen plus knäppisen Zero. Den fan bet mig i snoken, han satt och vaktade under bordet när det serverades mat. Vänta bara tills jag blir äldre då skall jag bita nacken av den djäveln. Kul att Simon kom med honom gillar jag att leka med. Han håller dess utom ordning på knäppgöken. Prylar släpade dom med sig hem, lagerrensning kallas det vist.

Fredagen den 11 juli.
Sju månaders ålder men tro inte att det firades. Det glömdes bort. Typiskt självupptagna människor, tänker bara på sig själva inte på att det finns fler medlemmar i familjen som också har månads- namns- och födelsedagar. Man fick försöka att fira på egen hand. Skälla är förbjudet, på sin höjd så får man morra. Snoka på borden är också förbjudet. Man får hålla sig på mattan. Problemet är att det finns ingen matta att hålla sig på. Dom är ännu inte utrullade. Det tros att jag skall kissa ner dom. Det tror inte jag så det så.

Lördagen den 12 juli.
Full fart hela dagen, gäster på grillparty på kvällen. Kul för mig det är alltid någon som har tid med mig. Precis som jag trodde. En massa vänliga människor som lekte med mig och hade mig i knät. Knalla blev dom som vanligt, i säng kom vi inte för än vid tvåtiden. Jag spydde på natten. Polar trodde att jag hade slickat på en Padda, vi har sådana i trädgården dom är giftiga. Jag vet vad jag har gjort men det talar jag inte om. Tröttsamt att vara uppe så här länge men som vanligt så blir det en lugn dag efter festdagen.

Söndagen den 13 juli.
Det blev en lugn dag åtminstone för Polarn och jag. Pyret lastade bilen med prylar och åkte till galoppen och sålde. Blev av med en del. Tidig kväll God natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida