söndag 29 juni 2008

Vecka 26, 23 - 29 juni 2008


Måndagen den 23 juni.
Piss väder ute. Regnet bara vräker ner. Tur att vi skall åka hem i dag. Morgonprompan blev ovanligt kort. Jag tycker inte att det är så kul att vara ute i regn och blöta ner sig. I vilket fall som helst så tog vi oss hem. Åter till vardagen. Borta bra men hemma bäst.

Tisdagen den 24 juni.
Nu väger jag 10,4 kg trots denna imponerande vikt så tycker Polarn att jag är skranglig, vad det nu betydde. Nu är han på hugget igen när vi är ute och prompar, när jag går i koppel alltså. Jag har ju inte träffat några andra hundar sedan vi åkte till Gullvik för en vecka sedan. Klart att man är intresserad och vänder sig om om det kommer något hundekipage bakom en. Med se det är inte tillåtet. När jag går fot så skall huvud peka framåt, inte bakåt. Varför det nu skall vara så viktigt. Bäste vännen får som vanligt anpassa sig och göra som man blivit lärd. Tur att man åtminstone får godis vid gott uppförande. Dagen avslutades framför TVn. Sista delen av ”Brottet” fick inte missas. Spännande in i det sista tyckte Polarn. Vang var skurken som själv fick sätta livet till. God natt.

Onsdagen den 25 juni.
Idag så släpade Polarn hit en bil till. Som om det inte räckte med dom tre som vi redan har. Jag nhar blivit anmäld till utställningen i Köping den 20 juli. Men risken att jag skall få åka dit är enligt Polarn väldigt liten på grund av tänderna som han inte tror kommer att rätta till sig. Vi får väl se hur det går med det. I dag så har jag sprungit i hasorna på Polarn hela dagen, till hans stora glädje. Ironi, han undrar vad det är för fel på mig, skall jag tala om. Det är hans förbannade maskiner som för ett så herrans liv. Han försöket att lägga godis på och i närheten av maskinerna men det går jag inte på. Först när han tar in dom i bodan igen så kan man koppla av. Pyret hon kör inga maskiner hon, henne kan man lita på.

Torsdagen den 26 juni.
Jag tänker inte skriva någonting idag. Dagen har gått, inget har hänt. Nu är jag trött. God natt.

Fredagen den 27 juni.
Man måste ju börja undra är det normalt att vara så trött som jag är på dagarna. Kan sov hur mycket som helst och hur länge som helst. Dom förbannade tänderna vill inte rätta till sig. Sticker fortfarande rakt in i tandköttet. Pyret tror att jag har ont när jag tuggar men så är det inte. Det ser bara för djävligt bastardmässigt ut.

Lördagen den 28 juni.
Polarn spelar golf jag är hemma med Pyret. På kvällen så ko Karin , Pekka och Uppsala Karin på besök. Dom skall äta middag och stanna över natten för att i morgon spela golf med Pyret. Som tur är så slipper jag att följa med. Polarn skall vara hemma med mig.

Söndagen den 29 juni.
Pyret lirade golf med släkten. Polarn och jag gjorde inget speciellt noterbart i dagboken. Tyvärr så klarade jag mig inte från ryckning trots att det är vilodag. Sånt är livet, inget att göra åt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida