söndag 25 maj 2008

Vecka 21, 19 - 25 maj 2008


Måndagen den 19 maj.
Upp på vågen igen det är måndag. Nio pannor väger jag. Det började med att Polarn var förbannad. Det var fullt av spår efter Grå Hägern i dammen. Inte en fisk syntes till. När solen kom fram så kunde man se fiskarna så på botten på det djupaste. Jag undrar hur många fiskar som han har snaskat i sig, förbannade fågel gick han och muttrade mest hela förmiddagen. I dag före valpkursen så upptäckte Polarn att dom nya huggtänderna i överkäken börjar att titta fram. Pyret skulle kolla med Valpmorsan om så var fallet. I vilket fall som helst så var det avslutning på kursen. Vi repade det vi lärt oss tidigare. Sedan så fick vi lära oss att spåra det tyckte jag var jättekul, så det skall vi fortsätta med sa Pyret. Det var de nya huggtänderna som började att titta fram. Polarn blev jättestörd, nytt problem alltså. Jag fattar ingenting, tids nog så trillar dom väl ut. Men inte dom skall bort snarast så att bettet inte äventyras sa Polarn. Vi får gå till käfftis, ett annat ord för tandläkare eller veterinär och dra ut dom. I morgon så skall han boka tid tydligen inspirerad av sitt eget tandläkarbesök. Skall man börja få gaddarna utslitna nu också, det verkar inte vara någon hejd på vad bäste vännen skall utsättas för. Jag undrar vad det blir härnäst. Det verkar som att jag skall anmälas till utställningen i Köping. Det är alltså där som min karriär i ringen skall börja.

Tisdagen den 20 maj.
När Pyret och jag gick ut i trädgården för att morgon- kissa och bajsa så stod den förbannade fågeln där, Hägern alltså i dammen. Inte nog med att han äter upp fiskarna, han äter upp grodorna också. Undrar hur Polarn kan veta att Hägern är en han. Men nu skall Hägern stoppas, Polarn har spänt ett nät över dammen. Nu skall det bli livat i tre dagar, Simon och Zero kommer i morgon och skall vara här tills på fredag kväl.

Onsdagen den 21 maj.
Så kom dom Simon och Zero den överviktiga Foxteriern. Vilken uppstressad hund, for som en dåre efter mig. Ville inte alls leka. Trodde att jag var en löptik sa Polarn, vad det nu är för någonting. Det tog Polarn en timma att få ner honom på jorden och uppträda mer normalt. Polarn tryckte ner han på gräsmattan och där fick han ligga tills han slappnade av. Så fortsatte det om och om igen. Han har för mycket energi sa Polarn och tog ut honom på en timmes snabbprompa runt kvarteret. Sedan så lugnade han ner sig. Men han gav inte upp helt Zero alltså så dom fick hålla koll på han hela kvällen. Trist jycke.

Torsdagen den 22 maj.
Nu prompas det i omgångar. Först går Polarn ut med Zero, han kan dessutom inte gå i koppel så han måste träna på det också. Sedan så går han ut med mig. Inomhus så får Zero vara i Polarns arbetsrum, jag får vara i köket om jag inte kan låta bli och retas med honom genom gallret. Ute på tomten så är Zero fastsatt i en skruv nerborrad i marken medan jag går lös. Jag får inte retas med honom när han är fastbunden. Föresten så orkar jag inte det i alla fall för det är så varmt. Men så fort jag försöker att leka så tror den dumma dj…… att det är klättringsdags. Han skulle behöva umgås i en hundflock så att han fick lära sig hur man umgås med andra hundar säger Polarn. Nu så har jag tappat båda huggtänderna i underkäken och en i överkäken. I kväll så visades inte ”Brottet” till Polarns stora besvikelse. Pirelli skulle till final det var viktigare tyckte SVT 1.

Fredagen den 23 maj.
Så blev det fredag igen hastigt och lustigt. Prompa var för sig idag också. Fast i kväll så skall dom åka hem Simon och Zero alltså. Det skall bli skönt då blir allt som vanligt igen. Skall man ha hundbesök så är det ju roligare om det är en som man kan ha lite kul med. Men vänta bara tills jag blir större då skall han få på pälsen ordentligt om han inte kan uppföra sig bättre så det så. På kvällen så blev vi bjudna på middag hos grannen, Gunilla och Björn, med det gällde inte mig jag fick snällt stanna hemma. Undrar varför fick inget bra svar. Det har förmodligen något med kissa inne att göra, tror jag alltså. Jag fick i alla fall gå ut på prompa tillsammans med om senare på kvällen. Vi gick ner till dungen och lyssnade på Näktergalarna. Nu är det natt nu skall vi sova.

Lördagen den 24 maj.
Nu på helgerna när det är fint väder som idag så är strandpromenaden full av joggare, prompare, cyklister, med eller utan hundar. Då blir det mest prompa i koppel. När Pyret är med som idag å läggs det in diverse övningar som att klättra upp på stenar och ta godisbitar. Och så lägger hon spår med kokt kyckling. Hon smular söder kycklingen och trampar in den i skorna sedan så går hon en bit svänger av och lägger en kycklingbit på marken, tare n omväg tillbaka. Sedan så är det bara för mig att följa spåret och ta godbiten. Jag tycker att det är jättekul att spåra. På kvällen så blev jag fängslad igen, Liselotte frissan fyller 50 så dom åkte in på en snabbvisit. När dom kom hem så tittade vi på Pirelli det gick åt skogen. Urdålig placering 18 plats. Hon kan vara glad att hon kom till finalen med en så dålig låt. God natt.

Söndagen den 25 maj.
Den sista huggtanden sitter stenhårt. Ett öra har lossnat. Polarn vrickar efter bästa förmåga. I morgon så skall jag till tandis. På söndagar så är det klipp och trimmdag. Så även idag. På kvällen så spelade vi golf, i övrigt en lugn dag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida