torsdag 26 juni 2008

Vecka 25, 16 - 22 juni 2008


Måndagen den 16 juni.
För första gången ingen viktökning, står kvar på 9,9 kilo. Äta blöta pellets vill jag inte. Idag så matstrejkar jag, hoppar över frukosten. Undrar när dom skall fatta att jag inte vill ha den där blöta smörjan. Polarn tror att jag har ätit för mycket växter och annat skit så att jag har blivit lite dålig. Men så är det inte, jag gillar inte blöta pellets, jag vill ha krispig pellets men det är inte så lät att tala om när man inte kan prata människospråk. Bänd, bänd fortfarande ett evinnerligt bändande. Till middagen så fattade dom äntligen, ibland så har en väldigt lång fjäder, Polarn alltså men nu äntligen så fattade han att han kanske skulle pröva någonting nytt för att få lilla Prinsessan att äta pellets. Jag åt inte dom blöta pelletarna. Efter lite konfererande med Pyret så beslutades att pröva torra pellets. Äntligen tänkte jag nästan högt, pelletarna slank ner som en dans, den blötlagda tiden är äntligen över tack och lov.

Tisdagen den 17 juni.
Pyret morgonprompade med mig idag, det hann hon innan färden till Karro för en sista strålningsdos. Polarn la ner en massa energi på försökte lära mig att rulla. Först ligga sedan rulla och där efter godis. Gick väl inte så är lysande precis. Söka godis är jag mycket duktigare på numera om ändå inte fullärd. På kvällen så spelade vi golf. Jag får springa och hämta bollarna och bära tillbaka dom till Polarn och Pyret och givetvis så belönas detta med godis. Just va eller hur. Polarn kollade på någon trist fotbollsmatch när vi kom hem men inte jag för jag var trött och gick och kvartade.

Onsdagen den 18 juni.
Idag så har Polarn och jag vägprompat det betyder att vi enbart har prompat på vägar i koppel. Omväxlande och rät så kul. Många nya dofter att sätta snoken i. Här har gått både det ena och det andra. En Grand Danoa såg vi. Fy faro vilken bjässe till hund. Polarn har inte jobbat så mycket idag så vi har tillbringat större delen av dagen i trädgården. Fast hans förbenade telefon ringer stup i kvarten. I Pionerna så är det jätte många Humlor som är där och hämtar necter. Jag har säkert stått där en timma, enligt Polarn på bakbenen och snusat på olika flygfän. Dom är faktiskt inte så lätta att fånga, kul är det.

Torsdagen den 19 juni.
Efter morgonprompan så bar det iväg till Ö-vik. Vi skall dit och fira midsommar hos Familjen Anna och Tommy. Fira det blir det säkert med tanke på hur det gick till på Johannes student, det fanns inte en nykter människa så långt ögat skådade den gången. Vissa borde som bäste vännen ha fyra ben för att stå stadigt. Nog om detta nu börjar det om igen. Resan gick bra vi rastade på samma ställe och lunchade. Vi var framme på kvällen, Polarn missade sista avsnittet på ”Brottet”. Reprisen går på tisdag. God natt.

Fredagen den 20 juni, Midsommarafton.
Midsommarafton tycker jag verkar att vara en helt vanlig dag, få se vad som kommer att hända. Polarn och jag gick på en lång morgonprompa längst stranden, havet hade stigit så alla sandbankar var dränkta. Polarn drog med Marcus och Johannes till Vecköfjärdens golfbana. Jag fick vackert stanna hemma med Pyret och övriga gäster. Sillunch skulle de bli fast inte för än senare på eftermiddagen. Jag trivs här i Gullvik här får jag gå helt fritt bara jag sköter mig och kommer när Polarn eller Pyret ropar. Redan på förmiddagen så började gästerna dutta i sig vin och öl. Det hör tydligen till att människorna skall vara lite dragna när sillen skall sköljas ner med brännvin. Lilla Prinsessan får inte vare sig äta eller skölja ner, det blir pellets för hela slanten. Sedan så brakade det loss, ”så skall det låta” var rena viskningen jämfört med skränande snapsvisor. Ju mera snaps ju högljuddare blev dom. Tur att åtminstone ett öra fortfarande var igenklistrat. Så fortsatte det resten av kvällen tills bastu och tunna intog. Det lugnade ner sig först kl tre på morgonen.

Lördagen den 21 juni.
En härlig morgon. Här kan jag springa direkt ut på tomten och ner till stranden. Det är alltid fullt av fåglar nere vid havet. Förutom en massa olika sorters Måsar så trippar kråkorna ut med vattenlinjen i jakt på något ätbart. Så jag har fullt upp med att hålla skränhalsarna borta. När Polarn och jag går på prompa så letar han efter en viss typ av stenar, spräckliga skall dom vara och runda förståss. I skogen utmed strandlinjen så är det jättehärlig mossa att springa i. Hur kul som helst. Polarn han bara går så jag har fullt sjå med att hålla reda på honom. I dag så tvingades jag till golfbanan, tävling skulle jag vara med på. Pisstråkigt att gå i koppel. Dessutom så fastnade jag mellan varven, snodde in mig i linan som var fäst vid kopplet. Jag gillar inte att sitta fast då tjuter jag som fan. Som tur va så kom Anna och hämtade mig efter 9 hål. Jag vill aldrig mer vara med på någon tävling, inget för hundar så det så. På kvällen så var det party som vanligt. Tröttsamt. God natt.

Söndagen den 22 juni.
Dom är ju uppe hela nätterna, fattar inte hur dom orkar natt efter natt. Det är ett evinnerligt tjafsande om vem som skall köra dagen efter. Lilla Prinsessan har inga problem med det, inget körkort, för resten så får inte hundar köra bil så det så. Släpades runt på golfbanan även i dag. Fast en kortare variant med tanterna. Gubbsen spelade stora banan. När jag skall gå på golf så blir det ingen morgonprompa. Polarn har fått för sig att jag är för liten och inte orkar. Han har sina ljusa ideér ibland. Tanterna gick och såg filmen Sex and the City efter golfen. Fick åka med gubbsen hem till Gullvik. Middagsmaten lagades på morikan nere på stranden. Mina pellets behöver inte lagas bara ätas. Spillde som fan gjorde dom, det fans mycket att slafsa i sig inte bara för mig utan även för Måsar och Kråkor. Jag tvingades att se på fotboll sittande i Polarns knä. Spanien vann över Italien efter förlängning och straffar. När Sex and the City gänget kom hem så släpptes man äntligen fri. Inkastad i bingen för nu skulle det bastas och tunnas. God natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida