söndag 20 april 2008

Vecka 16, 14 - 20 april 2008


Måndagen den 14 april
Ny vecka nya utmaningar vikt 6,9 kg, bara en ökning med ett hg på en hel vecka. Öronen limmades igen nu på morgonen, höll tydligen lite taskigt tyckte dom så det fick göras om. Alltid är det nått. Som jag sa igår så gav jag gässen en riktig omgång på morgonprompan. Fy fan vad han har hållit på att härja på tomten idag, Polarn alltså. Inte en lugn stund, jag gillar inte alla ljud som hans maskiner och annat ställer till med. Hoppas att jag vänjer mig, när Pyret trädgårdsjobbar så är det betydligt lugnare. Så var det valpkurs igen. Valpmorsan hade laddat upp med nya övningar.

Tisdagen den 15 april
Ve och fasa Pyret skall på kurs igen, kommer inte hem för än på torsdag kväll. Tre dygn med Polarn, inget val det måste bara gå. Tisdagar är jag alltid trött, sviter efter valpkursen. Det är mycket som man skall hålla i knoppen, det frestar på det. Kliar i öronen gör det också till råga på allt. Nu så skall man bli fotomodell också. Cari, Pyrets bästa väninna har varit i New York där har hon köpt en Canon 400D systemkamera en sån där som kan ta en massa bilder per sekund. Polarn skall nu försöka lära sig hur han skall bära sig åt för att fånga mig på bild. Det skall bli spännande. Jag har blivit för stor så nu kan jag inte rymma från tomten. Det är bra för då slipper dom stå och glo på en hela tiden. Förresten när jag blir större så kan jag säkert hoppa över, vilken blåsning va.

Onsdagen den 16 april
Ibland är det svårt att hålla sig för skratt. På morgonprompan idag så mötte vi en äldre man på cykel när vi prompade utmed bäcken. När cyklisten passerade så tvingades jag att stå still. Men sen så la jag av i världens fart efter honom. Polarn skrek stanna! Stanna! Stanna! Mannen ställde sig på bromsen och stannade. Jag stannade också, vände och kubbade på snabba fötter tillbaka till Polarn. Mutter mutter. Olydig som fan var jag resten av prompan. Man måste väl kunna få ha en dålig dag ibland eller hur? Inget kissande inomhus på flera dagar, kanske jag börjar att bli rumsren det skulle vara skönt för då lägger dom ut mattorna så att man slipper att halka omkring på alla hala golv. Fast Polarn har lagt ut en matta i sitt arbetsrum, den är skön att ligga på, vit är den också. Lycka till. Utomhus har det slipats och oljas trädgårdsmöbler, fint skall det bli, jädrans snobbar. Dessutom så blev jag fängslad efter middagen i två timmar, Polarn var tvungen att dra till golfbana sa han, hemskt att golf skall vara tvingande. Undrar när jag skall få följa med och spela golf, inte blir det på Ullna i alla fall för där råder hundförbud. Nu skall vi gå och slagga. God natt.

Torsdagen den 17 april
Det är härligt när det är vår, förresten så är det här min första vår. Det är så mycket att upptäcka ute, nya dofter och lukter. Och små grejor som flyger omkring i luften och låter som fan. Humlor heter det visst. Dom är jättesvåra att fånga. Du få skylla dig själv säger Polarn, du kommer att bli ordentligt bränd i munnen. Vad det nu betyder, tids nog så märker jag väl det, det gäller att fånga först. Polarn har slipat utemöbler som en galning idag, ingenting som jag tycker är speciellt spännande. Äntligen så kom Pyret hem, lite omväxling förnöjer. Vi gick på en lång kvällsprompa, kanonväder ute. Sen bar det av hem för att titta på Brottet, någon knäpp Dansk kriminalserie som Polarn har förälskat sig i. Jag gick och la mig att sova. Går jag och lägger mig för tidigt så blir jag uppsliten ur bädden för en sista kiss, hur kul är det egentligen.

Fredagen den 18 april
Idag på eftermiddagen så bar det av till Liselotte igen, Pyrets frissa. Tunnelbana och hela programmet om igen. O Gud vad hon har vuxit, vad stor hon har blivit, oh så söt, kvittrades det från höger till vänster på salongen. Ganska kul att vara i centrum, poppis hos alla, kunder som personal. På kvällen kom Simon hans Mamma och Pappa skulle på firmafest, vad det nu är för någonting. Ingenting för barn i alla fall eftersom han skulle vara hos oss och sova över. Simon han gillar att leka med mig vi busade på som tusan hela kvällen. Sen sov jag som en stock och det gjorde han också. Jag ylade inte till ”Så skall det låta” var alldeles för trött. Men Polarn och Pyret dom var inte trötta dom.

Lördagen den 19 april
Full fart hela dagen Simon ville inte åka hem, det gick i ett. Lek och stök hela dagen. Pyret pysslade i trädgården. Polarn bytte pump till reningsverket, det skall bli klart vatten i dammen. Nu har jag varit rumsren i två veckor, stolt som fan är man ju för det. Jag kan fortfarande rymma genom staketet, Polarn tätar jag hittar nya ställen. Efter mycket om och men så Polarn och Simon till golfbanan för att därefter vidarebefordra Simon hem till Storsätra. Snacka om uttröttad, sov som en gris kväll och natt.

Söndagen den 20 april.
Morgonprompa i vårvädret, det var väl det roligaste den här dagen. Pyret slet ut trimbordet och gick loss på pälsen så det bara stod hej vilt till. Ha ha hon han inte huvud och ben, skulle packa. Åker till Spanien i morgon, är borta en hel vecka. Ensam med Polarn igen. Idag har jag gått över till nytt torrfoder Adult heter det, smakar lika som Junior fast pelletarna är större. Ett öra har lossnat från limningen, hoppas att jag slipper att få dom limmade igen. Jag skall nog klia upp det andra med endera dan så det så. Det har varit åligt med hundträffar på sistone, utom på valpkursen förståss. Vet inte var alla har tagit vägen, dom prompar väl andra tider kan man kanske tänka sig. Fast i dag så träffade vi den åttaåriga snokaren, han är inte så värst livad, men väluppfostrad. Hans matte har jättegoda godisar, som jag fick smaka idag. Nu är det kväll nu skall jag sova.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida