tisdag 20 januari 2009

Vecka 2, 5 - 11 januari 2009

Måndagen den 5 januari 2009.
Lekt med mina polare Borderterrierna på morgonprompan, Polarn har inte frågat vad dom heter, det glömmer han varje gång. En är 6 år och en nio månader. Sexåringen är det ingen vidare fart på. Trettondagsafton är det i dag. Polarn fick gå själv på festen. Pyret sjuk så jag bestämde mig för att vara hemma hos henne.

Tisdagen den 6 januari 2009.
Kallt som fan i kåken på morgonen, det hade gått en säkring på natten, värmepumpen hade stannat. Kallt ute också. När det är så här kallt ute så får jag inte jaga fåglarna säger Polarn. Då förbrukar dom för mycket energi, energi som dom behöver för att hålla sig varma. Förbrukad energi måste kompenseras med ytterligare mat och det är svårare att hitta på vintern. Svårt, hur tusan skall man veta när man får och inte får. Förresten så matstrejkar jag, tycker att det är trist att äta själv. Knotan måste äta och då blir jag matad, hur kul som helst. Undrar hur länge dom skall gå på det. God natt.

Onsdagen den 7 januari 2009.
Fortfarande skitkallt i kåken. I natt så fick jag ligga i Pyrets säng eftersom jag frös. Skönt som fan, hoppas att kylan håller i sig. Men nej, Frank kom och satte sprutt å anläggningen. Så tyvärr så har det blivit varmt igen. Tre Rådjur träffade vi på i skogen idag. Det var första gången, stora och skraja, stack direkt. Dom fick jag inte jaga. Det skulle bli ett herrans liv om någon fick se en hund jaga Rådjur sa Polarn, dessutom så får inte hundar jaga Rådjur utom vid jakt förståss. Dryga böter lär det också bli. Bara bestämmelser. Tappa vante och apportera står på prompaprogrammet och så det där förbaskade tjatet om att gå fot. Att han aldrig tröttnar.

Torsdagen den 8 – söndagen den 11 januari 2009.
Dagarna flyter fram det är ömsom kalt, ömsom varmt ute. Det är väl någon form av mellanperiod i tillvaron innan våren gör sitt intåg. På söndagen så var vi hos Birgitta, det skulle planeras för ett party igen den 17 januari hemma hos oss. Inget som jag brydde mig om. Det var kul att få träffa Skit Doggar igen, fyra valpar som snodde runt. Dom var lite försiktiga i början innan dom vande sig vid min närvaro, dom hade aldrig sett en hund av annan ras. En sak kunde dom i alla fall som jag kan men inte får, att hoppa upp i möblerna. Slut på veckan. Nya fredagsplågan ”Let´s Dance” har börjat, få se hur länge Blondinbella hänger med. God natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida