tisdag 20 januari 2009

Vecka 3, 12 - 18 januari 2009

Mångag 12 till söndag den 18 januari 2009
Det blir en sammanfattning av veckan som gått. Polarn blev så förvånad en dag när jag tröttnade på en ilsken Jack Russell tik som vi träffat förut. Otrevlig som vanligt var hon så jag reste borst och på stela ben gick jag fram och tänkte nypa till na. Men det fick jag inte, det är bäst att hon passar sig. För övrigt så har jag lajatt lite med olika kompisjyckar. Linda Haglund åkte ur ”Lett´s Dance” i fredags, tyckte polarn var bra, han gillar inte idrottsfuskare, hon har varit en sådan. Fot fot, tjat, tjat. Polarns uppfinningsrikedom är enorm. Om jag inte käkar upp maten på stubben så får han för sig att vara hund. Kör ner snoken i min matskål och låtsas glufsa i sig, det är klart att man blev intresserad och undrade vad som pågick. Smart som man är så vill man se fortsättningen på teatern. Så jag fortsätter att vägra. Då stoppar han in hårt bröd i munnen. Kastar sig ner i matskålen igen ivrigt tuggande, knaper knaper. Garv, garv. Vad kommer härnäst. Pelletarn läggs ut i en lång rad. Meningen är att jag skall sätta i mig den pellet som är längst bort och sedan käka mig fram till matskålen för att slutligen luras ner i den samma. Smarter Räv, men tji. Så håller det på. När föreställningen är slut så brukar jag faktiskt äta upp. Söndags trimningen inställd, det var hårdkörning i gårkväll. Sent blev det vi släckte inte för än vid tretiden. Jag var med hela tiden, middag, sång och musik. Juke box disko och karaoke.
Nästa vecka blir förhoppningsvis lugnare. Nu stänger jag, god natt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida