söndag 17 februari 2008

Första dagen i Viggan

Söndagen den 17 februari
Min första dag i Viggan. Vaknade, tror att det var runt halvsju. Pyret på med morgonrocken, larmade av hämtade nyckel till altandörren bar ut mig för att kissa och bajsa. Där stod jag trött som fan men gjorde vad jag skulle. Dom verkar göra saken mer komplicerad än nödvändigt, varför gå ut i kylan när man kan göra sina behov i värmen inomhus. Polarn kokade morgonkaffe och hämtade tidningarna, Pyret fixar vällingen. Käkade upp allt, knappt klar för än nästa kisstur stod på programmet. Ut och in var 15 minut. Jobbigt!! Så här kommer mina mornar att se ut tills vidare. Dags att gå runt och kolla läget. Nytt ord ”nej” det betyder att vissa saker är förbjudna att vidröra. Vad dom härjade inget var tillåtet att bita i förutom mina saker som bestod av ett gossedjur, en strumpa, en kartong, liggunderlag och en liten filt. Det var nej, nej ,nej och åter nej. Däremellan så kissade jag ute, inne, inne, ute, inne och så vidare. Två gånger var vi på promenad runt kvarteret. Det var kul att springa lös, Jag var lite osäker på omgivningen det var bäst att följa Pyret i hasorna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida