söndag 2 mars 2008

Vecka 9, 25 feb - 2 mars 2008


Måndagen den 25 februari
Måndag morgon en ny vecka att se fram emot. Tidningskissandet går faktiskt rätt bra, man försöker att smyga sig dit när man vaknat eller lekt en stund. Det är sällan som man hinner snabbt bärs man ut, jag börjar fatta så smått att kissa och bajsa gör man i första hand utomhus i andra hand på tidningarna. Det är svårt att komma upp till de tidningar som ligger på bordet, men snart så. Det är ett evinnerligt lockande och pockande, jag gillar inte att gå i koppel åt fel håll, alltså hemifrån. Idag gick Polarn och jag runt en skogsdunge för att träna på att gå i koppel i alla riktningar, efter ett tiotal varv så funkade det rätt så bra. Dom har gemensamt, Polarn och Pyret alltså kommit fram till att jag är understimulerad, det betyder för mycket energi, vilket i sin tur innebär längre promenader. Vilket härmed införes. Andra hundar får jag inte träffa och leka med, men vad jag har hört så skall jag snart vaccineras och då är det fritt fram.

Tisdagen den 26 februari
Jag gillar mornarna, då får man vara i badrummet när dom duschar, bita i Pyrets gamla tofflor, det är tillåtet, busa i det så kallade dressing rummet, överhuvudtaget gallopera omkring och hitta på diverse hyss. Trotts att jag sover hela nätterna så är jag ändå väldigt trött på förmiddagarna. Dom har börjat få nojan, jag får inte bita i deras händer, vilket jag gör till och ifrån. När vi skulle gå och lägga oss på kvällen så var jag ordentligt igång och bet som en tok i Pyrets händer, hon blev dödsur, det slutade med att jag fick ge mig. Lite får man anstränga sig för husfridens skull. Förresten Polarn fick också en släng av sleven för att han låg och garvade.

Onsdagen den 27 februari
I dag var Pyret hemma på förmiddagen. Polarn var i stan och klippte håret, underligt det heter ju trimma har jag fått lära mig. Vi hade riktigt mysigt, uppförde mig exemplariskt. Har börjat lära mig att sitta på kommando. Det går till så att Polarn eller Pyret håller en korvbit ovanför huvudet och för den bakåt vilket gör att jag automatiskt sätter mig ner, då uttalas ordet sitt och korven är min. Lätt som en plätt. Pyret har anmält mig till valpkurs det skall bli jättespännande, tror jag. Det är inte så mycket nej längre jag börjar få koll på vad jag får och inte får göra.

Torsdagen den 28 februari
En mellandag inga speciella händelser, fast det där med kissa på rätt ställe är inte lätt. Hur jag än anstränger mig så är det lätt att glömma bort sig när man leker och har roligt, det bara händer precis som en skraplott.

Fredag den 29 februari
I dag så kom Simon på besök, han har sportlov, undrar om jag också kan få det någon gång. Hans mamma Annica alltså skulle iväg och träna en av sina hästar. Simon är jättesnäll mot djur han pysslade med mig hela tiden, superkul. När vi var på prompa så följde jag helst efter honom. Vid stannade en stund vid lekparken där Simon hängde i ett räck. Jag fick inte gå in i lekparken, förbjudet för hundar. Någon dag skall jag dit, vänta bara. Christian, Polarns son dök upp, kollade mig fikade och stack, han skulle föresten komma tillbaka på söndag med hela familjen. Sen var Robert här och hämtade två surfingbrädor som han köpt av Polarn. Pyret kom lite tidigare idag så hon och jag tog en Prompa före Let´s Dance. Synd att Linda åkte ut, jag gillade henne, hon spelar förresten fiol som Pyret.

Lördagen den 1 mars
Jag gillar inte att gå i koppel åt fel håll. Jag har gett mig den på att inte ge upp. Polarn och Pyret, smarta som dom är så har dom kommit på lösningen, sele jag skall gå i sele under en övergångsperiod och på så sätt så tror dom sig ha hittat den mest optimala lösningen, vi får väl se. Inget speciellt hände utom att Pyret badade i bubbelkaret, jag fick inte hoppa i men man vet aldrig, vänta tills jag blir större och kan hoppa.

Söndagen den 2 mars
I dag har vi mest tränat inkallning i löst tillstånd. Det går bättre dag för dag. Jag har fått klorna klippta och blivit borstad. Kissa ute det är svårt det. Vilket tålamod dom har, att dom bara orkar. Så kom dom Christian med familj, Åsa och barnen Lisa och Olle. Dessförinnan så hade Polarn varit ute och tittat på staket, det skall inhägnas så att jag inte kan spring in till grannen eller ut på vägen. Det är kul att leka med småfolk dom är mer jordnära, om man säger så. Vi rasade runt ett par timmar och hade skitkul. Vad lugnt det blev när dom drog, jag tog en välbehövlig tupplur.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida