måndag 16 mars 2009

Vecka 11, 9 - 15 mars 2009


Måndagen den 9 mars till söndagen den 15 mars 2009.
Visselpipan ljuder över nejden, jag hajar direkt att jag skall komma på visselsignalen. Och godis får man också, tillbaka i belöningens värld. Det har tränats på andra saker i veckan. Jag gillar inte brickskåpet. Polarn lyckas regelbundet få både brickor och skärbrädor i golvet. Så när han öppnar skåpsdörren då drar jag. Men se det skall inte göras. Smarter räv som han är så lägger han en godis i skåpet, och varje gång som han numera öppnar skåpsdörren så drar man åt rätt håll. Han kan till och med skramla med skiten utan att jag blir skiträdd. Från utställningshund till cirkushund. För att få en godis å skall jag först sitta och sedan sträcka fram höger tas. Det går rätt så bra nu men jag har svårt att skilja på höger och vänster. Men det är jag inte ensam om i familjen. Två eftermiddagar i veckan så blir jag finkad. Polarn är på jobb då och där han är så får man inte ha hundar såklart. Hur han nu kan ta ett sådant jobb. På lördagen var vi ute och prompade i skog och mark. Vi hade med oss Zero, den där skithunden som bet mig en gång. Trot eller ej men det gjorde han nu igen, ont gjorde det också. Ilsken blev jag, Pyret och Polarn har aldrig sett mig dra upp käftarna och visat tänder och fräste tillbaka. Sundhetstecken tyckte Polarn. Elisabeth åkte äntligen ut. Rätt låt vann ”Melodifestivalen” La voix” med Malena Ernman. Söndagen avslutades med att vi var och grattade Lisa som fyllde fem år. Dag och natt snart lika långa, god natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida