torsdag 5 mars 2009

Vecka 9, 23 februari - 1 mars 2009

Måndagen den 23 februari till söndagen den 1 mars 2009.
Pyrets intensiv vecka börjar i dag. Förberedelser inför utställningen i Nyköping. Det är inte många rödingar som ställer upp, fem stycken allt som allt. Fredagen ägnades åt den slutliga putsen. Skägg och ögonbryn sparades till på lördagen. Tidig morgon på lördagen, upp klockan sex som vanligt, uppskrämd för morgonprompan. Lilla jag mackor och trimbord lastades in i bilen, in till stan för att hämta Cari som skulle följa. Halvvägs till Södertälje kom Pyret på att vi glömt regbevis och pass. Snabbt hem igen, och iväg, nytt försök. Väl framme så fixades ögonbryn och skägg med hjälp av Helen och Thomas. Sedan började katastrofen. Polarn skulle som vanligt visa upp mig i ringen. Hans koreografi funkade inte alls, han var helkass, jag fattade inte när jag skulle stå eller gå. Så gick det ju som det gick, som i ”Let´s Dance” ingen fortsättning, Domaren Pia Lundberg gav mig inte direkt en 10a, det blev bra en 6a. Efteråt så sa hon till Polarn att jag behövde mer tid att utvecklas så vi skulle inte ”ge upp hoppet än”. Hur det uttalandet nu skall tolkas. Första i konkurens blev det i alla fall och en inhöstad röd roset. En enig publik röstade för att Pyret i fortsättning håller i kopplet. Kvällen avrundades med ”Melodifestivalen”. Vem som gick till finalen vet jag inte, sov när röstningen avgjordes.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida