torsdag 5 mars 2009

Vecka 8, 16 - 22 februari 2009

Måndagen den 16 februari till söndagen den 22 februari 2009
Ettårsjubileum i Viggan, jag kommer inte ihåg hur liten jag var när rycktes upp från min trygga miljö med syskon och massor av hunskompisar runt omkring för att bli solo hund i Viggan. Det räckte med en skokartong storlek 43 som förvaring fick han ur sig på ettårsdagen, Polarn alltså. Då var du lydig och snäll, nu vet jag inte vad du är för något fortsatte han. Bäst att slå dövörat till medans han mal på. Stor och stark och snabb som fan i ålder, inte fysiskt. Där har jag fortfarande en del att hämta in trotts mina 11,4 kg. Fast som Prinsessa så passar det sig inte att bli för klunsig. Det börjar ju våras nu, blaskorna är fulla av knep för att snabbt få bort magen till semestern. Strandsnygg heter det vist. Jag kan skita i att bli strandsnygg. Hundar får inte gå på stranden i det här landet. Då är det bättre i USA för där har dom särskilda stränder för hundar, dit människor också får gå om dom kan tänka sig att ligga på filt och sola för att då och då bli översprungna av en blöt och sandig hundflock. Jag har fått ett nytt förbud. Får inte äta upp fröskalen under fågelbordet. Vad det nu kan spela för roll. Boxaren åkte ur ”Let´s Dance”. Molly och EMD gick vidare till ”Melodifestivals Finalen” i Globen. Kloklipp och trim, intensifieras inför nästa lördag. Fest fick jag också gå på i söndags, Majny fyllde 85 bast. Nicke och Nungs rådis var där, Harley heter han en ålderstigen JR. Fast hela tiden fick jag inte vara med förståss. Man är ju bara hund. Helena Jonsson tog tre medaljer i skidskytte VM, det är brudarna så klart som är bäst Slut på veckan Natti natti.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida