måndag 16 februari 2009

Vecka 7, 9 - 15 februari 2009

Måndagen den 9 till söndagen den 15 februari 2009-02-16
Den här veckan närmare bestämt den 11 så fyllde jag 14 månader. I nästa vecka så har jag bott i Viggan i ett år, makalöst vad tiden går. Går mot våren gör det i alla fall, fast det är kallare än på länge. Isen ligger på Värtan, där är det både skridskoåkare och isjakter som far fram och tillbaka. Finkad igen i tre eftermiddagar. Polarn funderar över om jag skall få lite större frihet när jag är ensam hemma. Pyret tycker inte så ,hon tycker att det räcker med köket. Vi får väl se jag håller på Polarn. Renägarna klagar över att Rovdjuren käkar upp 50.000 renar om året. Om vi har 250 Vargar 1800 Lodjur och 325 Järvar i Sverige så skulle det betyda att varje rovdjur sätter i sig 21 renar var per år. Om hälften finns i renbeteslanden så skulle det käkas 42 om året, låter helt osannolikt. Renägarna vill ha 2.520:- per Ren. Är det möjligen så att det är lönsammare att sälja Renarna till rovdjuren i stället för slakthusen? Mat som mat. Intensiv trimning inför utställningen den 28 feb, träna stå och gå flås, flås. Det är fem ITs anmälda, jag skall bedömas som jycke nr 49. Kitty åkte ur ”Let´s Dance”. Måns och H.E.A.T gick vidare till finalen i ”Melodifestivalen”. Det gick åt skogen i Alpina VM för Sverige. Våra överviktiga biffkor stod sig slätt i konkurrensen mot den nya generationens smärta smidiga åkare. Dags att sparka landslagsledningen. Nu skall jag sparka mig i bädd, god natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida