måndag 16 mars 2009

Vecka 10, 2 - 8 mars 2009

Måndagen den 2 mars till söndagen den 8 mars 2009.
Snacka om att man är i centrum. Diskussionerna mellan Pyret och Polarn har pågått större delen av veckan beträffande min fortsatta karriär som utställningshund. Skall öronen limmas eller ej, förmodligen så blir dom inte bättre, eller? För lång i kroppen lär väl inte gå att göra någonting åt. Likaså att svansen sitter för lågt. Sen var det visst något knas med frambenen också. Dom har också fått för sig att jag är för lite hund, så plötsligt så skall man få konkurrens. En jycke till i huset. Polarn är inte övertygad, men skit samma han har blivit överkörd tidigare. Ett annat alternativ är att skicka mig till en kennel för att få umgås med andra hundar. Knäppt dom har sett för mycket Cesar, TV4+ på måndagar. Ja ja få se vad som händer. Nicklas åkte på pumpen så det stänkte om det i ”Let´s Dance” Elisabeth får plåga sig vidare en vecka till. Och så var det andra chansen i ”Melodifestivalen” trist tillställning. På söndagen så åkte vi till Gärdet och prompade, det var skitkul. Hela Gärdet var fullt med lösa hundar. Stora som små och alla var jättesnälla. Alla kunde man springa med och leka med. Pyret höll på att få tuppjuck när jag sprang över vägen med en vindsnabb Saluki, föresten så sprang jag nästan lika fort. Bland stora och små hundar i Viggan så är jag faktiskt snabbast. I vilket fall som hest så stannade en bil och släppte fram oss på återspringet. När jag kommer så där långt bort så hör jag inte, eller vill inte höra när Polarn visslar, Pyret kan inte vissla så där finns inget problem hi hi. Så nu har det bestämts att i morgon så skall jag börja tränas med visselpipa. Slut på veckan god natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida