söndag 26 april 2009

Vecka 16, 13 april - 19 april 2009

Måndagen den 13 april till söndagen den 19 april 2009.
Jaha så var det dags igen golfbanan har öppnat så nu så blir det golfprompa på kvällen. På tal om prompa så verkar det som att jyckarna har försvunnit från promenaderna eller så har prompatiderna ändrats för dom flesta. Rådjur har vi haft på tomten, jagade bort dom en morgon. Fasligt stora är dom i förhållande till mig. Duktig på att gå fot och duktig på att lyda. Pyret har börjat att slita och dra i pälsen igen, trim trim. Nya godisar har jag också fått, torkad blodpudding, skitgott. Efter all träning under vintern så har han faktiskt förbättrat sitt golfspel, Polarn alltså, slår inte lika kort snett och vint som tidigare så nu får jag koncentrera mig på att leta upp andras bollar för att överhuvudtaget få något golfprompegodis. Firrarna har vaknat till liv, Polarn jobbade i två dagar för att byta sand och göra ren dammen. Firrarna fick boa i barnbadkaret som vanligt. Tillbaka i dammen kom enbart dom stora fiskarna dom små levererades till en annan dam. Tur att man inte är liten längre för då hade man väl åkt samma väg, till en annan familj. Det är bra att växa fort som fan ibland. Det var länge sedan som jag lekte med en annan hund, hoppas snart få träffa en. Två stora råttisar mötte vi förståss en kväll på golfbanan. Polarn blev smått störd när dom prompade motsols på banan, vad det nu betyder. Skitprogram på Tv förutom på måndagar då det tittas på ”Cesar”. Vore ballt att få träffa hans hundflock. Numera så finns det även en blek Svensk ”Cesarvariant” han är helkass. Slut på veckan, nu skall jag sjusova, god natt.

1 kommentarer:

Klockan 30 april 2009 kl. 17:12 , Blogger Sanne sa...

Golfprompa!!! E de rolit?
Tar du den där lilla bollen då...å busar...det skulle jag ha gjort ;)

Ja har vilat en stund...jobbat med husse å veden...igen....vi bor på landet.

Min matte gör åxå trim..trim...på mej...jag låter henne hålla på....

Visst e det kul att träffa kompisar...ja har nåra..å vi har buskul....

Rådjur ska hålla sej från tomten här åxå...å fåglar...

Ha det bra Jonna hunden...voff/ Boris

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida