onsdag 22 april 2009

Vecka 15, 6 - 12 april 2009


Måndagen den 6 april till söndagen den 12 april 2009.
Den här veckan så är det påsk och Pyret är ledig hela veckan. På påsken så skall man äta ägg, få påskägg och påskpresenter. Jag får ett ägg i maten varje lördag fast det inte är påsk. Vi har fått Änder i dammen så nu har jag fullt jobb med att dom borta. Vitkindade Gässen har också anlänt dom är skitkul att jaga det är nästan så att jag kommer ikapp dom. Det är lite knäppt det här med att jaga. Hemma på tomten så får jag jaga änderna men inte på strandpromenaden, hur fasen skall man kunna hålla reda på när det är tillåtet eller ej. Skit samma jag har bestämt att det är tillåtet jämt. På torsdagsmorgonen så drog vi till Gullvik för att fira påsk. Ett fasligt resande dit föresten. Snö is och taskigt väder men ändå kul, lite skillnad mot hemma. Hemma däremot så var det kanonväder. Jag blev bara finkad en gång när människohopen skulle gå på stan och shoppa. Jag fick ingenting som vanligt. På kvällarna så bastades det och badades i tunnan, skittrist. På söndagen så åkte vi i alla fall hem till våren igen.

2 kommentarer:

Klockan 24 april 2009 kl. 07:33 , Blogger Sanne sa...

Tjena tass å vovv...på dej Jonna!
Va tråkit att du inte fick nåt när dom handlade....min matte har alltid me sej nåt till mej....sån e hon....

Jag kommer hit å läser ibland...själv har jag en blågg....på Aftonbladet...du får komma dit om du vill....

Ha det så bra...spring mycke....
Voff från Boris!
http://blogg.aftonbladet.se/30560

 
Klockan 29 april 2009 kl. 20:47 , Blogger Jonna sa...

Vov på dig åxå Boris! Självklart skall jag gå in o läsa din blogg! Springa - idag fick jag springa med Pyret på hennes 3 km runda på morgonen. Jag springer såklart fortare än henne...
Vov! Vov!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida