onsdag 16 december 2009

Vecka 50, 7 - 13 dec, 2009

Måndagen den 7 dec till söndagen den 13 dec 2009.
Det gick åt skogen den här veckan också, inte bokstavligt direkt, men hur som helst så råkade jag käka upp eller rättare sagt slita Irländska Terrierklubbens jubileumsbok i stycken. Det var i den boken som alla trim bilderna fanns. Ovett fick man ju så klart. Snöat har det gjort, fel vecka, inte för än nästa vecka, förlåt. Fyllt år har jag i alla fall gjort. Detta firades genom att Polarn och Pyret gick på teater och såg ”My Fair Lady”. Födelsebarnet fick ligga instängd och begrunda sin andra födelsedag. Present fick jag, kors i taket, ett nytt mjukisdjur. Lagom stort i frän ljusblå färg. Sista golfprompan för året hanns med, nu skall det bli snö och kalt så vi får hitta något annat att sysselsätta os med. Jag fick inte ens något glitter att sätta runt halsen på Lucia. Inget att fira tydligen men glöggas det görs det i tid och otid. Ett, två, tre och fyra går lätt som en plätt. Över julen så skall vi resa bort men nyår skall vi fira hemma. Champagne och raketer skall vi ha. Undrar om jag skall bli skraj för smällare, har inte bestämt mig riktigt än. Nästa vecka skall jag berätta om vinterns intåg och nya hyss. Hej då.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida