onsdag 16 december 2009

Vecka 49, 30 nov - 6 dec 2009

Måndagen den 30 nov till söndagen den 6 dec.
Knasper det är gott det. När det är gäster så bjuds det ofta på knasper. Fast inte för bäste vännen, på sin höjd en morot eller en bit hårt bröd. Dagen efter, heter det visst på morgonen så var det öppet till förbjudna rummet. Det var bara att traska in, upp på bordet och där snaska i sig en hel skål med knasper, skitgott. Några vaser med blommor råkade jag ha omkull men det är sånt man får leva med. Hur gick det sen, det säger jag inte. En av Pyrets dojor strök också med innevarande vecka, understimulerad är ordet. Vargarna lever farligt, 25 till 40 stycken skall avlivas. Jägarkåren är på hugget, 8.500 stycken har anmält intresse för den stora jakten. Helknäppt. Söder om Stockholm har villaägarna fått sätta elstängsel runt tomterna för att stoppa invasionen av Vildsvin. Finns inte 8.500 jägare som bryr sig ett skvatt. Knäppt va. Det trimmas och filas stup i kvarten. Pyret studerar allehanda böcker och tidningar för att hitta senaste pälsmode för irländare. Och jag får vara försökskanin eller modell heter det vist på ett finare språk. Pyttsan. Nästa vecka så fyller jag två år, kul va. Olle fyllde 8 år den 4 dec, fick inte följa med på kalaset, typiskt va.

1 kommentarer:

Klockan 14 januari 2010 kl. 10:25 , Anonymous Boris sa...

Hej Jonna....din frilla e snygg...jag brukar komma hit å läsa hos dej...men va du svär!
Du e en riktig tuffing....knaster....det har jag aldrig ätit...spännade....men jag skulle göra som du...allt ska undersökas...
Här torkas åxå tassar...löjligt....
Ha det bra tjejjen...du e välkommen till min blågg...om du vill..
Tja..Boris!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida