tisdag 24 november 2009

Vecka 47, 16 - 22 nov 2009

Måndagen den 16 nov till söndagen den 22 nov 2009.
Ett, två, tre, fyra alla tassar äro dyra. Den som smutsat tassen har. Den får inte vara inne. Måste först ha gnidit linne. Rena och fina, alla fyra. Ettan tvåan trean fyran. Pissväder hela veckan. Regnprompa blött som fan. Alla väder har sin tjusning mässar Polarn. Ett par hundpolare har jag faktiskt träffat under veckan. Golfat har vi också gjort som vanligt. Polarn blev av med stygnen i måndags, inget vidare snyggt jobb tyckte Polarn när såret glipade, reklamation. På fredagseftermiddagen så brakade det loss. Luleåborna Camilla, Lasse och barnen Smilla och Isak. Det skulle plockas svamp på lördagen. Träffade knäppisen Zero, sur blir man på hanns evinnerliga hoppande. Kollade även in dom feta Getterna. Kaninerna är roligare fast dit fick jag inte gå in, trist va. Två korgar blev fångsten. Inga vildsvin, många att hålla reda på, full galopp. Smilla samlade sniglar när svampen rensades. En rymde och återfanns i smörpaketet, inte så populärt. Fattar inte att jag inte får sova i sängarna efter varje försök så blir jag nerknuffad. Utom hos Simon förståss, han kom på lördagen. Simon är snäll mot djur han. Nu är jag trött efter allt härjande, slut på veckan. God natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida