måndag 7 december 2009

Vecka 48, 23 - 29 nov 2009

Måndagen den 23 nov till söndagen den 29 nov 2009.
Då har det gått en vecka till, fy farao vad tiden går snabbt. Lika snabbt som jag springer. Den här veckan så har den förbannade gräsklipparen varit ute och härjat. Varmt gräset växer säger Polarn. Sntt och käkat upp Pyrets sudoku pennan, skitpoppis. Sprungit på Eskil han i koppel och jag lös. Resulterade i straffexercis resten av prompan, hur kul är det. Vi har börjat med julbaket, torkad blodpudding till lilla mig. Ett, två, tre och fyra. Trim, trim. Jag har fått vintertrimmning, som hästarna har säger Polarn. Det går som en rand på sidan, kort under och lite längre upp över ryggen, helkolt. Snart så fyller jag år. ”Livet i Fagervik” segt som fan. ”Bonde söker fru” är roligare, framför allt alla helpuckade drakar. Dom gillar inte att jag går upp så tidigt men vem fn kan ställa om till vintertid hux flux. Slut på veckan.

1 kommentarer:

Klockan 12 december 2009 kl. 21:07 , Anonymous Annika & Eddie sa...

Hej Jonna!
Eddie heter jag, mitt första namn var MerryMac In Your Dreams, men min lillmatte döpte om mig när jag flyttade hit till min nya familj i våras. Tycker Eddie är OK.
Jag och matte läser din blogg och särskilt matte uppskattar den mycket! För mycket text för mig... men matte skrattar.
Hoppas på en uppdatering snart med bild på din vintertrimning :o)
Hadé!
/Eddie & Annika

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida