onsdag 11 november 2009

Vecka 27.45, 29 juni - 8 november 2009

Måndagen den 29 juni till söndagen den 8 nov 2009.
Nu har jag inte skrivit på 19 veckor, viket slarv, det är dags att börja om på nytt igen. Stor har jag blivit, kallas inte längre för ”knotan”. Sommaren försvann i ett nafs, lilla Prinsessan blir snart två år. Det har hänt massor av saker. Jag har fångat min första fågel, döm av Polarns förvåning när han en dag fann gräsmattan full av fjädrar, jag hade knipit en duva vid dammen. Den räddade sig in under staketet till grannen, så var det roliga över. I Rättelöv så jagade jag gårdens höns, det gillades inte, fick jag omedelbart sluta med. Sally, gårdens tax och jag samt grannens l labrador Nisse, hade superkul en kväll när vi var vid dammarna och fiska Kräftor. Då satte vi fart på Highland Cattle hjorden, highlandarna är rödbruna och har världens bamsigaste horn, skulle inte jag vilja bli spetsad på. Snacka om att det dånade i marken när boskapen drog fram över ängarna ivrigt påhejade av oss doggar, skitkul men inte för Sally, hon hann inte med. En Snok har vi fångat inomhus, jag fick korn på den när den smet in. Pyret gallskrek. Polarn som kollat på tv hur man fixar ormar, fick tag på en krok och en grilltång och förpassade snoken ut ur kåken igen. Den snoken luktade pyton. Plockat svamp har vi gjort, där fick jag upp spår på vildsvin, det gick heller inte för sig, för farligt. Pyret och jag har varit på mentalprov, jag alltså, någonting som måste göras. Vi fick gå en bana där det hände en massa saker. Om jag blev godkänd eller ej det vet jag inte, det gick vist inte ut på det, kul var det i alla fall. Belönades med att få vara finkad på kvällen, avslutning på golfklubben utan bäste vännen så klart. Bortlämnad har jag blivit också, två gånger, en hos Birgitta och en hos Gustavsson. Där fick man minsann kvarta i möblerna vilket inte låter sig göras hemma. Det har trimmats som vanligt i tid och otid trotts att jag inte skall på utställning. Det har inte blivit någon mer gång sedan sista fiaskot. Fy fan vad fästingar det har varit i sommar, fy farao vad dom kliar. På senare tid så har Polarn och jag varit på golfbanan, eftermiddagsgolf, börjar redan kl 14.00 nu när mörkret har kommit. Jag tycker inte att det är lika kul att snoka upp bollar längre, det är roligare att jaga sork, Polarn får plocka sina bollar själv. Lönsamt säger han, det går inte åt lika mycket godis. Undrar om jag får godis om jag kniper en sork. En Varg har vi som springer i området fast den har vi inte sett än, tur är väl det. Vargarna verkar ha fått fotfäste även i södra och mellersta Sverige. Lydigheten har förbättrats tycker Polarn, det är både fot i och utan koppel. Spårkurs har det inte blivit, jag fattar inte att det skall vara så förbannat svårt att göra en anmälan i tid.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida